All true language is incomprehensible,
like the chatter of a beggar's teeth.

-Antonin Artaud

9.01.2011

Emilie Story Part III

Part III of the story by Emilie, my student who is a also a talented photographer for Time Out Hong Kong, read her photoblog here.
十一月二十三日 晚


昨晚,我再做一樣的夢,不過有了一點不同:

我醒來前,那個女人說了一個詞。

醒來後,我很快寫下:太安樓。

然後,我在睡覺,但是沒有做夢。

今天,在大學我不能專心,我的學生都問候我。

下午,我回家,試試打電話給在倫敦的太太,不過她很忙,沒有時間說話。

我的兒子再出去跟女朋友一起。

然後我再看那張紙,那三個字:太安樓。

我想我不可以不去。

No comments:

Post a Comment